Visit Raahe verkkosivut uudistuu

Uusi ilme – Uusi ääni – Ole mukana

Uudet Visit Raahe verkkosivut julkaistaan vuodenvaihteen jälkeen, tavoite julkaisuajankohdaksi on viikko 2/2019. Sivuston uusi ilme, sivustorakenne ja lähestymistapa kumpuaa halusta olla tarinoiden ja korkealaatuisten kuvien avulla inspiraation lähde matkailijalle jo siinä vaiheessa kun hän kotisohvallaan unelmoi breikistä arjen taivalluksesta.
 

Visit Raahe näkyvyyteen mukaan Siikajoki ja Pyhäjoki

Uusi Visit Raahe tuo tarjolle matkailun kirjon Raahessa, Siikajoella ja Pyhjäjoella. Tarjotaan yhdessä laadukasta, informatiivista ja visuaalista sisältöä ja ennen kaikkea hyviä syitä tulla Raahen seudulle.
 

Matkailutoimija – Varmista matkailupalvelusi näkyvyys

Varmista tuotteesi näkyvyys Visit Raahe sivustolla täyttämällä tämän linkin takana oleva lomake torstaihin 8.11.2018 19.11.2018 mennessä. Muista viimeistellä se Lähetä -painiketta klikkaamalla. Täytäthän lomakeen vaikka palvelusi on näkyvillä nykyisellä Visit Raahe, Visit Pyhäjoki tai muulla sivustolla.
 

Kuvat inspiraation herättäjinä

Liitä lomakkeeseen tietojesi lisäksi laadukkaita kuvia kohteestasi.  Alla muutamia  vinkkejä kuvaamiseen ja kuvien valintaan.
Tiedoston nimen tulee kuvata kuvaa. Nimeen kirjoitetetaan optimoitavia avainsanoja väliviivalla erotettuna (ei välilyöntejä), kokonaan pienillä kirjaimilla ja ilman ääkkösiä. 

Kuvilla kerromme Raahen seudusta  tavalla jotka myös paikalliset kokevat aidoiksi ja omiksi.  Kerromme oikeiden ihmisten tarinoita. Kuvissa on hyvä näkyä palvelun kohderyhmiin kuuluvia ihmisiä ja ihmisen tekemiä asioita  (Raahen seudun kohderyhmät: Luontomatkailija, Työmatkailija, Kulttuuri- ja tapahtumamatkailija, päiväkävijä). 
Kuvissa korostuu Raikkaus, luonnollisuus ja uskottavuus, Ajankohtaisuus 

Ei mustavalkokuvia eikä ylikäsiteltyjä kuvia. Pyritään hyödyntämään luonnonvaloa. Ihmisiä ei viedä hassuihin ympäristöihin, ei vääristellä totuutta. Pukeutumisessa pyritään luonnolliseen vaikutelmaan.
Ympäristökeskeisyys: onko ympäristöllä suuri rooli kuvassa?
Tilannekuvat: onko kuvan keskiössä selkeästi hetkellinen tilanne?
Elämäntyyli: edustaako kuva paikallista tai kohderyhmän elämäntyyliä?
Tarinallisuus: voisiko kuva kertoa itsessään tarinan?
Elämänmakuisuus: kuinka jokapäiväiseltä kuvan elementit vaikuttavat?
Ovatko ihmiset näyttelijän vai  tavallisen henkilön näköisiä?
Kuvan visuaalinen voimakkuus: tapahtuuko kuvassa jotain poikkeuksellista, joka kiinnittää katsojan huomion?
Tekninen laatu: onko kuva teknisesti laadukas?

Visit Raahe sivustolla maksuttomasti

Raahen seudulla on käynnissä mittava matkailumarkkinoinnin kehittämistyö Veden äärellä – Raahen seudun matkailun kehittäminen hankkeen toimesta, jonka myötä tullaan määrittelemään mm. seudun matkailun markkinointia ja kehittämisen organisoituminen. Tässä vaiheessa verkkosivunäkyvyys Visit Raahe -sivustolla on toimijoille maksuton, tulevaisuudessa näkyvyyden kustannuksia voidaan tulla kattamaan esim. vuosittaisella osallistumismaksulla. 

Tapahtumien ilmoittaminen 

Lisää omat tapahtumasi Kalevan tapahtumakalenteriin. Kalevan tapahtumakalenteri upotetaan suoraan Visit Raahe sivustolle ja siellä näkyvät uusien sivujen julkaisun myötä koko seudun ilmoitetut tapahtumat.

Lisätietoja Veden äärellä -hankkeesta saat Facebook -sivuilta. Verkkosivu-uudistusta koskevat kysymyksesi voit lähettää osoiteeseen terhi.etelainen@raahe.fi

KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA
K: Kuka on matkailutoimija ja mikä on matkailupalvelu/-tuote
V: Matkailun toimiala koostuu värikkäästä joukosta yrityksiä, yhdistyksiä ja eri toimialoja. Perinteisesti matkailualaksi luettujen majoituksen-, ohjelma- ja ravitsemispalveluiden rinnalla siihen kuuluu myös vähittäiskauppa, liikenne, luovien alojen kulttuuri- ja mediatuotanto ja design, liikunta ja urheilu, terveys- ja hyvinvointipalvelut sekä mm. ruokatuotanto.
 
K: Mitä tarkoittaa verkkosivut?
V: Nettisivut osoitteessa www.visitraahe.fi. Uusi sivustoilme ja ääni tulevat heijastumaan verkkosivujen lisäksi myös muihin matkailun markkinointikanaviin. Vuoden vaihteen jälkeen matkailumarkkinointi tulee käymään läpi muodonmuutoksen kanava- ja sisältöstrategian myötä.
 
K: Voiko tuotteita ilmoittaa myöhemmin [mainitun aikarajan jälkeen]?
V: Voi. Pyydämme kuitenkin että toimitatte tietonne mahdollisimman täydellisinä. Tietoja pystyy tarvittaessa korjaamaan ja tekemään lisäyksiä, mutta huomoittehan että työmäärä on huomattava ja tekijämäärä pieni. Ennen sivuston julkaisua ajetaan testikierros jolle teidät kutsutaan testaajiksi.
 
K: Maksaako hanke yritysten valokuvauksen?
V: Ei maksa. Laadukkaisiin ja asiakasta puhutteleviin omiin tuote- ja yrityskuviin investoiminen on järkevä ja hyvä liikku.
 
(6.11.2018)