Mukaan Visit Raaheen

Matkailutoimija – Varmista matkailupalvelusi näkyvyys Visit Raahe kanavissa! Visit Raahe tuo tarjolle matkailun kirjon Raahessa, Siikajoella ja Pyhäjoella. Yhdessä tarjoamme laadukasta, informatiivista ja visuaalista sisältöä ja ennen kaikkea hyviä syitä tulla Raahen seudulle.

KUKA ON MATKAILUTOIMIJA JA MIKÄ ON MATKAILUPALVELU TAI -TUOTE

Matkailun toimiala koostuu värikkäästä joukosta yrityksiä, yhdistyksiä ja eri toimialoja. Perinteisesti matkailualaksi luettujen majoituksen-, ohjelma- ja ravitsemispalveluiden rinnalla siihen kuuluu kuluttajan ostettavissa oleva vähittäiskauppa (ostokset kategoriaan menevät ja erityisesti erikoisliikkeet), liikenne (esim. henkilökuljetukset, myös julkinen liikenne), luovien alojen kulttuuri- ja mediatuotanto ja design (taiteen työhuoneet ja ateljeet, käsityöläismyymälät, tapahtumat, jne.), liikunta ja urheilu (liikuntapalvelut, reitistöt, myös kunnalliset urheilupaikat), terveys- ja hyvinvointipalvelut (esim. terveys-, hemmottelu- ja kauneudenhoito) ja mm. ruokatuotanto (mm. lähiruoan suoramyynti tiloilta). 

MUKAAN VISIT RAAHEEN KUMPPANUUSPAKETEILLA

Visit Raahe kumppanuusverkoston tavoitteena on kasvattaa Raahen seudun matkailubrändin tunnettuutta ja kiinnostavuutta sekä palveluiden ja tuotteiden ostettavuutta kotimaisilla ja kansainvälisillä matkailumarkkinoilla. Yhteistyökumppaninamme pääset mukaan Visit Raahen erilaisiin markkinointi- ja myynninedistämistoimenpiteisiin sekä yhteistyöverkostoihin. Valitsemasi kumppanuuspaketti määrittää palvelujesi ja tuotteidesi näkyvyyden Visit Raahen yhteismarkkinoinnissa. Tutustu pakettien sisältöön esitteestä Visit Raahe kumppanuuspaketit 2022 (pdf). Tiedusteluihin vastaa vs.matkailupäällikkö Terhi Eteläinen. Ota yhteys Terhiin puhelimitse tai sähköpostilla 040 130 3884, terhi.etelainen [at] raahe.fi.

MUKAAN VISIT RAAHE VERKKOSIVUILLE VISIT FINLAND TRAVEL DATAHUBIN KAUTTA

Visit Finland DataHub on tietokanta, johon suomalaiset matkailualan yritykset voivat tallentaa tiedot yrityksestään sekä tarjoamista tuotteista ja palveluista. Rajapinnan (API) kautta yritys- ja tuotetietoa voidaan hakea moniin eri kanaviin, kuten Visit Finlandin verkkokanaviin ja B2B-kanaviin, alueellisille verkkosivuille, kaupallisille toimijoille ja moniin muihin kanaviin. DataHubin hyödyntäminen on ilmaista sekä matkailuyrityksille että datan hyödyntäjille.

Kevään 2022 aikana Visit Raahe verkkosivusto päivitetään hakemaan kohdekortit DataHubista. Tämä edellyttää että seudun matkailutoimijat rekisteröityvät ja vievät tuotteet ja palvelut DataHubiin. Alla olevien linkkien takana löydät ohjeistuksen ja lisätietoja antaa vs.matkailupäällikkö Terhi Eteläinen. Ota yhteys Terhiin puhelimitse tai sähköpostilla 040 130 3884, terhi.etelainen [at] raahe.fi

Visit Raahe ohjeistus DataHubiin  (päivitetty 03-03-2022)

Matkailutoimija rekisteröidy Visit Finland DataHubiin täällä
Katso Visit Finlandin DataHub klinikoiden tallenteita täällä

TEHOJA IRTI DIGIKANAVISSA DIGIVIESTINTÄOHJEISTUKSELLA

Tehokkaassa verkossa toimimisessa on pelisääntöjä joista voi ajoittain olla haastavaa saada selkoa. Oheisen ohjeistuksen myötä pääset jyvälle mitä asioita voit tehdä paremmin omilla verkkosivuillasi, omissa somekanavissasi ja tapahtumailmoittamisessa.
Visit Raahe digiviestintäohjeistus (09-02-2022)

Alla löydät lisää vinkkejä miten valita sopivat kuvat, miten määritellä asiakkaasi ja miten asemoit palvelusi ja tuotteesi suhteessa matkailijaan. 

Miten kuvailla matkailutuotetta tai -palvelua
Mieti asiakastasi, matkailijaa. Minkä tarpeen SINUN tuotteesi täyttää? Minkä ongelman se asiakkaallesi ratkaisee? Mikä SINUN tuotevalikoimassasi on erityislaatuista nimenomaan matkailijaa ajatellen? Matkailijaksi tässä luetaan niin seudulla vierailevat kotimaiset ja kansainväliset matkailijat kuin omat kaupunkilaiset ja kuntalaiset eli seutulaiset.
Kuvaile tarjontaasi sellaisilla sanoilla joiden saattelemana voisit kuvitella matkailijan (tai kenen tahansa) mielenkiinnon heräävän ja suuntaavan palvelusi äärelle ja liikkeeseesi tai verkkoskauppaasi ostoksille. Pidä mielessäsi Raahen seudun matkailumarkkinoinnin kohderyhmät: Luontomatkailija, Työmatkailija, Kulttuuri- ja tapahtumamatkailija, päiväkävijä. Kuuluuko valikoimaasi esim. kattaus retkeilyvaatteita ja -välineitä retkelle saaristoon ja luontoon tai ehkä ihanat uima-asut ja muksuille rantalelut? Onko kenkäkaupassasi erityisen hieno nahkakenkäosasto, tai onko myymäläsi vaatetarjonta sellainen jonka voisit nostaa kuvailun kärkeen, otatko parhaat ammattilaismatkakuvat tarvittaessa vaikka rannalla, miten on merituulen tuivertamien hiusten hoidon kanssa, nekin tarvitsevat huomiota ja talviretkille päähän lämpimät pipot. Löytyykö liikkeestäsi uniikit viemiset kotiin, vuokraatko auton tai pyörän matkailijan käyttöön, syödäkin pitää ja nukkua ja mielellään aivan unohtumattomassa paikassa. Hyödyllistä on myös miettiä itseäsi matkailijana ja millaisiin kuvailuihin itse mahdollisesti matkoillasi kiinnittäisit huomiota ostopäätöstä tehdessä.
Kuvat inspiraation herättäjinä 8 vinkkiä
Kuvilla kerromme Raahen seudusta tavalla jotka myös paikalliset kokevat aidoiksi ja omiksi. Kerromme oikeiden ihmisten tarinoita. Kuvissa on hyvä näkyä palvelun kohderyhmiin kuuluvia ihmisiä ja ihmisen tekemiä asioita  (Raahen seudun kohderyhmät: Luontomatkailija, Työmatkailija, Kulttuuri- ja tapahtumamatkailija, päiväkävijä). 
Kuvissa korostuu raikkaus, luonnollisuus ja uskottavuus ja ajankohtaisuus, tässä vinkkejä
1. Ei mustavalkokuvia eikä ylikäsiteltyjä kuvia. Pyritään hyödyntämään luonnonvaloa. Ihmisiä ei viedä hassuihin ympäristöihin, ei vääristellä totuutta.
2. Kuvan tulee kuvata tuottamaasi palvelua
3. Mallien pukeutumisessa pyritään luonnolliseen vaikutelmaan.
4. Elämäntyyli: edustaako kuva paikallista tai kohderyhmän elämäntyyliä?
5. Tarinallisuus: voisiko kuva kertoa itsessään tarinan?
6. Elämänmakuisuus: kuinka jokapäiväiseltä kuvan elementit vaikuttavat? 
7. Ovatko ihmiset näyttelijän vai  tavallisen henkilön näköisiä?
8. Kuvan visuaalinen voimakkuus: tapahtuuko kuvassa jotain poikkeuksellista, joka kiinnittää katsojan huomion?